Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. marec 2024Meniny má Soňa
< sekcia

Sporný emisný softvér môžu mať aj Mercedesy tried C, E a S

Ilustračné foto. Foto: TASR/AP

Ide o špeciálnu funkciu softvéru na reguláciu teploty chladiaceho systému, ktorá sa postará o to, že motor dodrží limitné hodnoty oxidov dusíka pri laboratórnych testoch, nie však na ceste.

Stuttgart 19. mája (TASR) - Čerstvé podozrenie z manipulácie s emisiami vo vozidlách koncernu Daimler by sa mohlo dotýkať väčšieho počtu modelov. Hovorca Daimleru potvrdil, že motory so spornou funkciou sa montujú nielen do modelového radu GLK, ale aj do niektorých áut Mercedesu tried C, E a S, ktorých sa na cestách pohybujú oveľa väčšie počty. Koncern túto funkciu nepovažuje za nelegálnu.

Podľa týždenníka Bild am Sonntag ide o špeciálnu funkciu softvéru na reguláciu teploty chladiaceho systému, ktorá sa postará o to, že motor dodrží limitné hodnoty oxidov dusíka pri laboratórnych testoch, nie však na ceste. Existencia tejto funkcie v GLK, ktorú v súčasnosti preverujú nemecké úrady, je známa od polovice apríla. Podľa spolkového ministerstva dopravy vyšetrovanie sa začalo už na jeseň 2018.

Daimler zdôraznil, že Spolkový úrad pre cestnú dopravu (KBA) informovali o tejto funkcii už pred rokom a odvtedy s ním úzko spolupracujú. Informácie o možnom zvolávaní či počtoch dotknutých vozidiel sú momentálne čisté špekulácie. KBA doteraz prinútil Daimler zvolať takmer 700.000 dieslových áut, pričom koncern dobrovoľne vyzval majiteľov celkovo troch miliónov vozidiel k návšteve servisov za účelom aktualizácie softvéru.